برنامج الماجستير في التربية
تخصص (المناهج وطرق التدريس)
Master of Education
(Curriculum and Instruction)
مسار مقررات ومشروع تخرج
Path: Courses + Project
1st Level | |||||
Pre-requisite | Hours | Course | |||
Credit | P | T | Title | Code | |
3 | 3 | Research Methods in Education and Psychology | 600 PSY-3 | ||
2 | 2 | Curriculum Theory | 601 CURR-2 | ||
2 | 2 | Applications of Psychology in Teaching | 619 PSY-2 | ||
3 | 3 | Strategies of Effective Teaching | 611 CURR-3 | ||
2 | 2 | Classroom Assessment | 612 CURR-2 | ||
12 | 12 | Total |
2nd Level | |||||
Pre-requisite | Hours | Course | |||
Credit | P | T | Title | Code | |
3 | 3 | Educational Statistics | 601 PSY-3 | ||
3 | 3 | Design of Curriculum and Learning Environments | 613 CURR-3 | ||
2 | 2 | Teaching for Nurturing Creativity | 614 CURR-2 | ||
3 | 3 | Applications of Current Technology in Teaching | 619 TECH-3 | ||
11 | 11 | Total |
3rd Level | |||||
Pre-requisite | Hours | Course | |||
Credit | P | T | Title | Code | |
2 | 2 | International Experiences in Curriculum and Instruction (In English) | 602 CURR-2 | ||
2 | 2 | Contemporary Issues and Trends in Curriculum and Instruction | 603 CURR-2 | ||
3 | 3 | Supervision and Professional Development in Teaching | 604 CURR-3 | ||
600 Psy
601 Psy |
2 | 2 | Critical Analysis of Research in Curriculum and Instruction | 615 CURR-2 | |
2 | 2 | Research Seminar in Curriculum and Instruction | 616 CURR-2 | ||
2 | 11 | Total |
4th Level | |||||
Pre-requisite | Hours | Course | |||
Credit | P | T | Title | Code | |
2 | 2 | Competency Based-Education | 617 CURR-2 | ||
3 | 3 | General Education Curriculum in KSA | 618 CURR-3 | ||
3 | 3 | Master’s Project | 698 CURR-3 | ||
8 | 8 | Total |
الخطة الدراسية لبرنامج الماجستير في التربية تخصص المناهج وطرق التدريس (مسار مقررات ومشروع تخرج)
المستوى الأول:
م | رقم ورمز المقرر | اسم المقرر | عدد الوحدات | نوع المقرر |
1 | 600 نفس | مناهج البحث في التربية وعلم النفس
Research Methods in Education and Psychology |
3 | متطلب كلية |
2 | 601 نهج | نظرية المنهج
Curriculum Theory |
2 | متطلب قسم |
3 | 619 نفس | تطبيقات علم النفس في التدريس
Applications of Psychology in Teaching |
2 | متطلب تخصص |
4 | 611 نهج | استراتيجيات التدريس الفعال
Strategies of Effective Teaching |
3 | متطلب تخصص |
5 | 612 نهج | التقويم الصفي
Classroom Assessment |
2 | متطلب تخصص |
المـجـمـوع | 12 |
المستوى الثاني:
م | رقم ورمز المقرر | اسم المقرر | عدد الوحدات | نوع المقرر |
1 | 601 نفس | الإحصاء التربوي
Educational Statistics |
3 | متطلب كلية |
2 | 613 نهج | تصميم المناهج و بيئات التعلم
Design of Curriculum and Learning Environments |
3 | متطلب تخصص |
3 | 614 نهج | التدريس لتنمية الابداع
Teaching for Nurturing Creativity |
2 | متطلب تخصص |
4 | 619 تقن | تطبيقات التقنيات الحديثة في التدريس
Applications of Current Technology in Teaching |
3 | متطلب تخصص |
المـجـمـوع | 11 |
المستوى الثالث:
م | رقم ورمز المقرر | اسم المقرر | عدد الوحدات | نوع المقرر |
1 | 602 نهج | تجارب عالمية في المناهج وطرق التدريس (باللغة الإنجليزية)
International Experiences in Curriculum and Instruction (In English) |
2 | متطلب قسم |
2 | 603 نهج | قضايا واتجاهات معاصرة في المناهج وطرق التدريس
Contemporary Issues and Trends in Curriculum and Instruction |
2 | متطلب قسم |
3 | 604 نهج | الإشراف والتطوير المهني في التدريس
Supervision and Professional Development in Teaching |
3 | متطلب قسم |
4 | 615 نهج | التحليل النقدي للبحوث في المناهج وطرق التدريس
Critical Analysis of Research in Curriculum and Instruction |
2 | متطلب تخصص |
5 | 616 نهج | حلقة بحث في المناهج وطرق التدريس
Research Seminar in Curriculum and Instruction |
2 | متطلب تخصص |
المـجـمـوع | 11 |
المستوى الرابع:
م | رقم ورمز المقرر | اسم المقرر | عدد الوحدات | نوع المقرر |
1 | 617 نهج | التعليم المبني على الكفايات
Competency Based-Education |
2 | متطلب تخصص |
2 | 618 نهج | مناهج التعليم العام في المملكة العربية السعودية
General Education Curriculum in KSA |
3 | متطلب تخصص |
3 | 698 نهج | مشروع درجة الماجستير
Master’s Project |
3 | مشروع تخرج |
المـجـمـوع | 8 |